100176
شهری با دو داستان متفاوت
03 ارديبهشت 1403 21:52
فرداشب دربی حساس لندن برگزار می‌شود. 

روزنامه گل

مصطفی پیچکا - اگر چه شهر لندن چندین تیم مختلف در سطح اول فوتبال جزیره دارد و هرکدام نیز طرفداران خاص خود را دارند اما می‌توان دیدار آرسنال و چلسی را مهم‌ترین دربی لندن -خاصه در ۲ دهه اخیر- نامید. از اوایل سده دوم میلادی و اوج گیری قسمت آبی پوش شهر با سرمایه‌گذاری رومن آبراموویچ، آن‌ها همواره رقیب سرسختی برای توپچی‌ها بودند و به جرات می‌توان گفت در یک دهه گذشته مهم‌ترین و بزرگترین تیم پایتخت انگلستان بودند. هرچند در سال های اخیر و با درخشش مجدد آرسنال تحت هدایت میکل آرتتا، این قرمزها بودند که بار دیگر خود را در قامت یک مدعی مطرح کردند و شیرهای لندن با سیاست گذاری های اشتباه، دو فصل است که در میانه‌های جدول آرام گرفته‌اند.

آرسنال

قرمزها برای دومین فصل متوالی خود را در کورس قهرمانی می‌بینند و امیدوارند از تجربه فصل قبل خود درس گرفته باشند. پس از حذف ناامید کننده از لیگ قهرمانان اروپا، فتح لیگ برتر آخرین سنگر پیش روی شاگردان میکل آرتتا است و البته که آن ها در این راه رقبای سرسختی مانند منچسترسیتی و لیورپول را پیش روی دارند. شاید هواداران آرسنال می‌بایست سپاسگزار مربی جوان اسپانیایی باشند که توانست به اعتماد آن ها به خوبی پاسخ داده و تیمی که به باخت عادت کرده بود را تبدیل به یک مدعی کند اما به نظر می‌رسد پس از چند فصل آزمون و خطا و البته چند صد میلیون پوند پول هزینه، صبر آن ها رو به اتمام است و امیدوارند هرچه زودتر نتیجه حمایت‌های خود را دریافت کنند. تا حدود دو هفته‌ی پیش همه چیز بر وفق مراد آرسنال بود؛ آن ها در لیگ برتر پیشتاز بودند و انتظار یک پیروزی برابر بایرن مونیخ بحران زده را در اروپا می‌کشیدند. اما حالا آن ها از اروپا حذف شده اند و با باخت بد موقع مقابل استون ویلا، حتی اگر دیدارهای خود را هم ببرند بازهم چشم به نتایج مدافع عنوان قهرمانی خواهند داشت. این ها مسائلی است که بسیاری نام آن‌ را سندرم ماه آپریل برای آرسنال گذاشته‌اند. تیمی که تا اواخر فصل ثابت قدم است اما در شروع فصل بهار و حساس‌ترین مقطع، به اصطلاح سکته می‌کند. به همین خاطر این دربی اهمیت فراوانی برای قرمزها دارد، اهمیتی در حد ماندن در کورس قهرمانی یا خداحافظی تلخ با یک فصل بدون جام دیگر.

چلسی

اهمیت این دربی به هیچ عنوان مانند رقیب همشهری نیست و آبی ها صرفا برای کسب رتبه بهتر و تسلی خاطر به هواداران وارد میدان می‌شوند. در آغاز هفته‌ی جاری آن ها با وجود نمایشی قابل دفاع، از تنها تورنمنتی که در آن شانس قهرمانی داشتند کنار رفتند تا عملا فصل برای آن ها به انتها برسد. چلسی که نسبت به رقیب خود فشار کمتری را احساس خواهد کرد این فرصت را دارد که با کسب پیروزی در این دیدار هم یک برد شیرین مقابل رقیب سنتی را کسب کند و هم جای منچستریونایتد در رده هفتم جدول را بگیرد. البته که برد چلسی بیشتر موجب خوشحالی هواداران منچسترسیتی و لیورپول خواهد بود چراکه در اصل فصل ناامیدکننده آن ها تفاوت چندانی نخواهد داشت. آبی ها که در حال یک دوران گذار هستند امسال شرایط خاصی را تجربه کردند. از مصدومیت های مکرر تا افول ستاره های گران قیمت و فرصت سوزی عجیب مهاجمان و همین اوامر باعث شد نتوانند از تمام پتانسیل‌های خود بهره‌مند شوند. اگر مائوریتسیو پوچتینو بتواند یک تعادل در تیم خود بدست آورد هواداران این تیم می‌توانند به فصل آتی امیدوار باشند در غیر این صورت پاشنه جدیدی برای این در وجود نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی

آرسنال: رایا، بن وایت، سالیبا، گابریل، کیویور، اودگارد، جورجینیو، رایس، ساکا، هاورتز، مارتینلی.

چلسی: پتروویچ، دسایی، چارلوبا، سیلوا، کوکوریا، فرناندز، کایسدو، مودریک، کالاگر، مادوئوکه، جکسون.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها