شباهت الکلاسیکو و دربی سرخابی‌ها
100179
اعتماد خریدنی نیست
04 ارديبهشت 1403 10:24
ظاهرا عالیجناب خاویر تباس و فدراسیون فوتبال تحت امرش در اسپانیا دست کمی از حضرات سئول نشین خودمان ندارند. جار و جنجال و حاشیه به بخش جدایی ناپذیر فوتبال ماتادورها تبدیل شده و روزی نیست که دو غول بزرگ لالیگا علیه یکدیگر و ارکان فدراسیون بیانیه ننویسند.تباس و شرکاء هم با خونسردی به آشفته بازار مذکور خیره شده و کمافی‌السابق بر خر مراد سواری می‌کنند.  

روزنامه گل

دکتر فرزاد بیگی - ظاهرا عالیجناب خاویر تباس و فدراسیون فوتبال تحت امرش در اسپانیا دست کمی از حضرات سئول نشین خودمان ندارند. جار و جنجال و حاشیه به بخش جدایی ناپذیر فوتبال ماتادورها تبدیل شده و روزی نیست که دو غول بزرگ لالیگا علیه یکدیگر و ارکان فدراسیون بیانیه ننویسند.تباس و شرکاء هم با خونسردی به آشفته بازار مذکور خیره شده و کمافی‌السابق بر خر مراد سواری می‌کنند.

پیدا بود که الکلاسیکوی بسیار حساس هفته 32 هم پر از حاشیه و داستان خواهد شد. اعتراض پیش از موعد آبی اناری‌ها به انتخاب سوتو گرادو به عنوان داور مسابقه، بدیهی و قابل انتظار بنظر می‌رسید. همانطور که نبرد دو تیم هم پر از صحنه‌های جنجال برانگیز بود. مثالی بارز برای اینکه مطمئن شویم VAR همه مشکلات را حل نمی‌کند و بویژه اعتماد متقابل از دست رفته را احیا نخواهد کرد.

وقتی در دقیقه 28 ضربه پشت پای یامال بطرز مشکوکی از حوالی خط دروازه برگشت داده شد، همه به داور نگاه کردند. نه داور وسط، نه کمک داور و نه داوران پرده نشین VAR اعتقادی به گل نداشتند. البته که هرگز واقعیت مشخص نخواهد شد، مگر آنکه دوربین تلفن همراه یکی از هواداران صحنه را از زاویه مناسب شکار کرده باشد. درست مثل آزادی، نقش جهان و یادگار خودمان، ورزشگاههای چند ده میلیارد دلاری اسپانیا و فدراسیون متمول آن کشور هم از تکنولوژی خط دروازه بی بهره‌اند. همان ابزاری که در کسری از ثانیه داور را از گل شدن یا نشدن توپ مطلع کرده و هر حاشیه‌ای را منتفی می‌کند. می‌پرسید چرا؟؟؟ ظاهرا فقط به این دلیل که جناب رئیس اعتقادی به لزوم در اختیار گرفتن این تکنولوژی ندارد. به همین سادگی.

البته صحنه مشکوک دیگری هم در دقیقه 17 اتفاق افتاد. جایی که بنظر رسید لوکاس واسکز خودش را به کوبارسی زده و از این مدافع جوان بارسا و البته همه داوران مسابقه یک پنالتی گرفته است. جدال بر سر درستی یا نادرستی این صحنه هم هنوز و تا همیشه ادامه خواهد داشت.

در هرحال بارسا نبرد بزرگ را باخت و ژاوی که به سیاق معمول از قضاوت داوران شاکی و عصبانی بود در پایان مسابقه گفت: «داوری؟ در مورد داور صحبت نمی‌کنم. همه دیدند، اگر صحبت کنم، محرومم می‌کنند. تمام تصاویر در مقابل چشمان شما قرار دارند. شرم آور است که لالیگا فناوری خط دروازه ندارد. داور حتی یک تصمیم درست هم نداشت. این بی عدالتی محض بود.» سخنان گلر خشمگین بارسا هم به عنوان مشت نمونه خروار، بازتاب دهنده نظرات سایر بازیکنان تیم شکست خورده و بسیاری از هواداران مغموم آنها بود: « «هیچ کلمه ای برای توضیح آنچه روی خط دروازه رخ داد، ندارم. این مایه شرمساری برای فوتبال جهان است. در این دنیا پول زیادی جابه جا می شود اما نه برای چیزهای مهم

الکلاسیکو و اتفاقات آن نشان داد که اعتماد، اطمینان و پذیرش و رواداری لزوما با تکنولوژی حاصل نخواهد شد. عدالت، بی طرفی و البته کارآمدی و درایت مدیران و تصمیم سازان فوتبال و کمیته داوران باید قبلا به اثبات رسیده باشد. اگر چنین نباشد هیچ ابزاری از بروز حاشیه و جنجال جلوگیری نخواهد کرد.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها