پرسپولیس و آلومینیوم ؛ یک بازی اما با دو هدف است
100248
جدالی با چاشنی انتقام و آرزو!
06 ارديبهشت 1403 14:43
سیدیاسر رضوی  - در هیاهوی روزهای حساس، سخت و پرفشار لیگ حالا جدال تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم وارد فاز جذابی شده تا در این مسیر کوتاه رسیدن تیم های باقی مانده به جام، شاهد جدال هایی حساس باشیم. 

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - در هیاهوی روزهای حساس، سخت و پرفشار لیگ حالا جدال تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم وارد فاز جذابی شده تا در این مسیر کوتاه رسیدن تیم های باقی مانده به جام، شاهد جدال هایی حساس باشیم. این رقابت ها که قرار است روز جمعه در مرحله یک هشتم نهایی برگزار شود، جنس جدال دو تیم لیگ برتری آلومینیوم و پرسپولیس کمی متفاوت تر از دیگر بازی های این مرحله از رقابت های جام حذفی خواهد بود و به همین بهانه نگاهی به این بازی و تقابل پیش روی دو تیم داریم.

پرسپولیس و آلومینیوم؛ کدامیک به برد پنجم می رسند

نگاهی به کارنامه دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم نشان می دهد از زمانی که اراکی ها پای به لیگ برتر گذاشته اند تاکنون 9 بازی را مقابل قرمزهای پایتخت نشین ایران برگزار کرده اند که 8 بازی در لیگ و یک مسابقه هم در جام حذفی بوده است. تقابلی که یک رقابت تنگاتنگ بین آلومینیوم و پرسپولیس شاهد بودیم و هیچ وقت ارتش سرخ به راحتی نتوانسته از این تیم نتیجه گرفته و از سد آن عبور کند. آمار نشان می دهد که رویارویی پرسپولیس با آلومینیوم همیشه برای قرمزهای پایتخت نشین دردسرساز بوده و به جز یک تساوی بین دو تیم، در 4 بازی قرمزها و در 4 بازی دیگر این تیم اراکی صاحب برد بوده است تا یک تعادل را از حیث نتیجه گیری بین دو تیم شاهد باشیم.

آلومینیوم گربه سیاه پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی

پرسپولیس و آلومینیوم در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی قرار است فردا جمعه برابر هم قرار بگیرند که پیش از این هم سابقه تقابل با یکدیگر در این تورنمنت را داشته اند. نگاهی آماری به رویارویی های پرسپولیس و آلومینیوم نشان می دهد که قرمزهای پایتخت تقریبا در خانه این تیم اراکی به سختی توانسته به برد برسد و تنها در چهار مسابقه ای که در خانه این حریف داشته یک بار موفق به برد شده است. پرسپولیس در مدت حضور آلومینیوم در لیگ برتر در یک بازی خارج از خانه مقابل این تیم با هدایت گل محمدی و تک گل علی نعمتی برنده از زمین خارج شد و در سه مسابقه دیگر نتوانسته بردی را مقابل این تیم اراکی به دست بیاورد و حالا یک بار دیگر باید در خانه حریف به میدان بیاورد که از حیث نتیجه گیری کفه ترازو حسابی برای تیم مجتبی حسینی سنگینی می کند. با این حال نکته دیگر این است که آلومینیوم در آزادی هم یک بار در چارچوب رقابت های حذفی و با هدایت مهدی رحمتی توانست سرخ های پایتخت را حذف کند و با نتیجه 3 بر 2 قرمزپوشان را از این تورنمنت کنار بگذارد. به همین خاطر آلومینیوم را گربه سیاه پرسپولیس در خانه و خارج از خانه برای پرسپولیس دانست و باید دید در این بازی شاگردان اوسمار می توانند رکوردشکنی کنند.

اوسمار به دنبال انتقام مقابل مجتبی حسینی

یکی از نکات جالب بازی فردای پرسپولیس و آلومینیوم در رقابت های جام حذفی و در مرحله یک هشتم نهایی به رویارویی دو سرمربی این دو تیم بر می گردد؛ اوسمار و مجتبی حسینی. حال اینکه چرا این جدال برای دو مربی جذاب و مهم است را در ادامه به آن خواهیم پرداخت. باخت پرسپولیس مقابل آلومینیوم در همان ابتدای کار اوسمار در پرسپولیس یک برزخ تمام عیار را برای باشگاه، درویش، بازیکنان و خود این مربی برزیلی بابت این انتخاب و حمایت هایی که از او داشتند به وجود آورد. اوسمار از زمانی که هدایت پرسپولیس را به عهده گرفته، 10 بار تیمش را به میدان فرستاده که ماحصل آن هشت برد، یک تساوی و یک باخت بوده است. تنها باخت این سرمربی برزیلی مربوط به اولین مسابقه‌اش می‌شود که مقابل آلومینیوم نتوانست به توفیقی دست پیدا کند و با باخت یک بر صفر راهی پایتخت شد. امیر نوری با یک گل فوق‌العاده، زننده تنها گل بازی بود. پس از آن پرسپولیس دیگر به هیچ تیمی نباخت و هشت پیروزی را به ارمغان آورد تا این جدال برای اوسمار یک تقابل انتقامی در کنار نگاه به صعود پرسپولیس به مرحله بعد باشد و قطعا برای این بازی و بردن در آن انگیزه فراوانی دارد تا با یک تیر دو نشان بزند.

در سوی دیگر اما مجتبی حسینی دارد که برد در این بازی را برای خودش و تیم آلومینیوم یک تقابل عبور از بحران تلقی می کند و به دنبال دستاوردهای زیادی در این مسابقه برای عبور از پرسپولیس اوسمار است. آلومینیوم در سال 1403 روند خوبی نداشته است. آن‌ها سال قبل با غلبه بر نساجی به کار خود خاتمه دادند ولی در سال جاری طی چهار مسابقه برگزار کرده، 2 تساوی و 2 باخت نصیب‌شان شده است. تساوی یک بر یک برابر تراکتور و هوادار،در ادامه باخت خانگی یک بر صفر در جدال با استقلال و سرانجام شکست 2 بر صفر مقابل یکی از رقبای نزدیک خود در میانه جدول یعنی ذوب‌آهن دستاورد این تیم اراکی تحت هدایت حسینی بوده است و بردن در این مسابقه و صعود به مرحله بعد قطعا روند را برای این مربی و بازیکنانش در ادامه راه طور دیگری رقم خواهد زد.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها