نگاهی به گلزنان لیگ برتر فوتبال ایران
100258
مغانلو؛ آقای گلی که رکورد خودش را شکست!
07 ارديبهشت 1403 10:36
در شش هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، این مسابقات به اوج حساسیت خود رسیده و همه منتظرند تا ببینند از بین تیم های مدعی قهرمانی (احتمالا استقلال یا پرسپولیس) کدام تیم، عنوان قهرمانی لیگ بیست و سوم را از آن خود می کند.

روزنامه گل

در شش هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، این مسابقات به اوج حساسیت خود رسیده و همه منتظرند تا ببینند از بین تیم های مدعی قهرمانی (احتمالا استقلال یا پرسپولیس) کدام تیم، عنوان قهرمانی لیگ بیست و سوم را از آن خود می کند. در این بین تیم ها در شرایطی به میدان می روند که امیدوارند پای ستاره های شان به گلزنی باز شود و آنها بتوانند مسیر پیروزی را برای تیم های خود هموار کنند.

نگاهی به فهرست برترین گلزنان لیگ برتر، نشان می دهد که در حال حاضر، شهریار مغانلو مهاجم سپاهان با 14 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد. بازیکنی که با گلزنی در دو بازی اخیر زردپوشان اصفهانی برابر ذوب آهن و ملوان، هم تیمش را به رسیدن به دو پیروزی پیاپی کمک کرد و هم آمار گل های زده خود در این دوره از لیگ برتر را بالا برد. نکته جالبی که درباره گلزنی مهاجم بلندبالای سپاهان در بازی اخیر تیمش در هفته بیست و چهارم وجود داشت، این بود که او با 14 گله شدن، توانست از رکورد خودش در لیگ گذشته عبور کند.

این بازیکن 29 ساله که هشت بازی ملی و دو گل زده هم در کارنامه اش دارد، فصل گذشته با به ثمر رساندن 13 گل برای سپاهان، عنوان آقای گلی لیگ بیست و دوم را به دست آورد و حالا در پایان هفته بیست و چهارم، یک گل بیشتر از تعداد گل های لیگ گذشته اش به ثمر رسانده است. ضمن اینکه او با این تعداد گل، بار رکورد گادوین منشا که در لیگ بیست و یکم، 14 گل برای مس رفسنجان به ثمر رساند و آقای گل شد، برابر شده است.

مهاجم زنجانی فوتبال ایران، حالا این فرصت را دارد که در شش بازی آینده رکورد گلزنی هایش را افزایش دهد تا هم برای دومین فصل پیاپی به عنوان آقای گلی لیگ برتر برسد و هم از رکورد شیخ دیاباته که با زدن 15 گل برای استقلال در لیگ نوزدهم، به عنوان آقای گلی رسید، عبور کند.

غلامرضا عنایتی سرمربی فعلی پیکان، با آقای گلی در لیگ های چهارم و پنجم با زدن 20 و 21 گل زده برای استقلال و مهدی طارمی مهاجم فعلی پورتو با آقای گلی در لیگ های پانزدهم و شانزدهم با زدن 16 و 18 گل زده برای پرسپولیس، تنها بازیکنانی هستند که در دو دوره پیاپی لیگ برتر به عنوان آقای گلی برسند و حالا مغانلو این شانس را دارد که نامش در کنار آنها قرار بگیرد.

البته در فهرست آقای گل های لیگ برتر، کریم انصاری فرد هم به چشم می خورد که در لیگ یازدهم با به ثمر رساندن 21 گل زده برای سایپا و در لیگ سیزدهم با زدن 14 گل برای تراکتور، برای دو دوره غیر متوالی به عنوان آقای گلی لیگ برتر دست یافت.

همچنین به غیر از عنایتی و طارمی که دو فصل به عنوان بازیکنان استقلال و پرسپولیس آقای گل شدند، مهاجمان تراکتور هم در لیگ های سیزدهم و چهاردهم آقای گل شدند. یکی انصاری فرد که به آن اشاره شد و دیگری لوسیانو ادینهو مهاجم برزیلی که 20 گل برای سرخپوشان تبریزی زد و حالا مغانلو در صورت آقای گلی احتمالی می تواند سپاهان را در کنار استقلال، پرسپولیس و تراکتور قرار دهد که در دو فصل پیاپی آقای گل داشته اند.

تنها بازیکنی که در سه دوره لیگ برتر آقای گل شده، عنایتی است که در اولین دوره این رقابت ها با زدن 17 گل برای ابومسلم به این عنوان دست یافت و آقای گل شدن را با پیراهن آبی پوشان پایتخت نیز تجربه کرد. ضمن اینکه عنوان بهترین گلزن یک دوره لیگ برتر به رضا نوروزی مهاجم فولاد تعلق دارد که در لیگ دهم، 24 گل برای فولاد به ثمر رساند و به نظر می رسد که مغانلو برای رسیدن به رکوردهای آنها کار سختی در پیش داشته باشد و برای رسیدن به این مهم، حداقل یک فصل دیگر باید صبر کند!


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها