هزینه کرد هزار میلیاردی هلدینگ خلیج فارس در سال اول؟
100291
400 میلیارد فقط برای نقل و انتقالات !
08 ارديبهشت 1403 12:09
پس از محرز و نهایی شدن مالکیت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بر باشگاه استقلال  بسیاری از هواداران با توجه به توانایی مالی و ثروت عظیم مالکان جدید، مشغول رویاپردازی برای فصل نقل و انتقالات هستند و درخیال خودشان تصور می کنند که برخلاف تمام سال های گذشته که حساب باشگاه حتی برای پرداخت یک پیش پرداخت چند میلیاردی خالی از پول بود، اینبار قرار است پتروشیمی های پولدار ایران حسابی پول پاشی کنند و سرخابی ها در رقابتی نزدیک و تنگاتنگ با یکدیگر در خرید ستاره های داخلی و خارجی گوی سبقت را از یکدیگر بربایند!

روزنامه گل

حمید بختیاری - پس از محرز و نهایی شدن مالکیت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بر باشگاه استقلال بسیاری از هواداران با توجه به توانایی مالی و ثروت عظیم مالکان جدید، مشغول رویاپردازی برای فصل نقل و انتقالات هستند و درخیال خودشان تصور می کنند که برخلاف تمام سال های گذشته که حساب باشگاه حتی برای پرداخت یک پیش پرداخت چند میلیاردی خالی از پول بود، اینبار قرار است پتروشیمی های پولدار ایران حسابی پول پاشی کنند و سرخابی ها در رقابتی نزدیک و تنگاتنگ با یکدیگر در خرید ستاره های داخلی و خارجی گوی سبقت را از یکدیگر بربایند!

البته بخشی از این تصویر سازی و تخیل احتمالا باید درست باشد. مالک جدید وعده و تضمین داده پول خوبی به باشگاه تزریق کند. بر اساس خبر های منتشر شده، میزان سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس برای باشگاه استقلال در سال اول حدود هزار میلیارد تومان است. به شکل دقیق تر گفته می شود که امسال 980 میلیارد تومان برای باشگاه استقلال هزینه خواهد شد که با توجه به بی پولی های اخیرآبی ها به ویژه در این یک دهه اخیر، رقمی افسانه ای و مسخ کننده محسوب می شود. پولی که با آن نه تنها می توان کلی ستاره داخلی را به خدمت گرفت که پای دوسه ستاره خارجی اسم و رسم دار را هم به استقلال باز کرد.

البته در اینجا چند نکته وجود دارد. موضوع اول نظارت دقیق و کامل وزارت ورزش و البته سازمان خصوصی سازی بر عملکرد مالی مالکان جدید است تا هم قانون فیرپلی مالی را رعایت کرده و هم طبق توافقات صورت گرفته بر بخش های مختلف هزینه کنند. از طرف دیگر فدراسیون فوتبال هم احتمالا مانند لیگ بیست و سوم در بحث بودجه و هزینه کرد در نقل و انتقالات سقف و محدودیتی برای باشگاه ها در نظر خواهد گرفت. همچنین مالکان جدید اگر از سر دلسوزی و آینده نگری بخواهند در تیم های خودشان هزینه و سرمایه گذاری کنند هم طبیعی و درست اش این است که علاوه بر نقل و انتقالات موفق، به سایر موارد از جمله بدهی ها، زیرساخت ها، تیمداری در دیگر رشته ها، تیم های پایه و... هم توجه ویژه ای داشته باشند.

درهمین رابطه خبر می رسد که هلدینگ خلیج فارس برای نقل و انتقالات فصل آِنده بودجه 400 میلیارد تومانی در نظر گرفته است و قرار نیست تمام یا بخش بیشتری از این هزار میلیارد تومان به خرید بازیکن اختصاص پیدا کند. حدود 300 میلیارد تومان برای تصفیه بدهی های مختلف باشگاه در نظر گرفته شده تا پس از چند دهه سرانجام استقلال دیگر درگیر انواع و اقسام بدهی های ریز و درشت نباشد و از شر این معضل خلاص شود. بعد از نقل و انتقالات مهم ترین بخش برای اختصاص بودجه امور عمرانی و زیرساخت ها است. با اختصاص بودجه 250 میلیارد تومانی احتمالا هم کمپ مرحوم ناصر حجازی پس از سالها تکمیل و تجهیز و قابل استفاده خواهد شد. همچنین احتمالا ورزشگاه شهید کاظمی و دیگر مجموعه های متعلق به آبی ها دچار تحول می شود تا شاید استقلال دیگر برای تمرین و اقامت بازیکنان و برپای اردو آواره این ورزشگاه و آن هتل نباشد و به دلیل بدهی یا بارش برف و باران به در بسته نخورد!

همچنین گفته می شود بودجه درنظر گرفته شده برای تیم های پایه نیز 30 میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی در این بخش محسوب می شود. استقلال در سال های گذشته از لیگ برتر جمعی از بهترین ستاره های خودش را از دل همین آکادمی و تیم های پایه بیرون آورده است. مهدی پاشازاده، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، مجتبی جباری، وحید طالب لو، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، امید نورافکن و محسن کریمی فقط مشتی نمونه خروار هستند. قطعا سرمایه گذاری و توجه به این بخش برای یک تیم، ارزشی کمتر از ریخت و پاش در بازار نقل و انتقالات ندارد، البته اگر ارزش و کارکرد بیشتری نداشته باشد!

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها