رقابت 3 تیم شمالی لیگ برای فرار از سقوط !
100293
خرم آبادی ها نزدیکتر از هر لحظه به لیگ برتر
08 ارديبهشت 1403 12:15
آرش جعفری - در6 هفته مانده به پایان رقابت های لیگ دسته یک باشگاه های ایران رقابت بین 4 مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر فشرده تر و تنگاتنگ تر از قبل دنبال می شود.

روزنامه گل

آرش جعفری - در6 هفته مانده به پایان رقابت های لیگ دسته یک باشگاه های ایران رقابت بین 4 مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر فشرده تر و تنگاتنگ تر از قبل دنبال می شود.

خیبرخرم آباد، چادرملواردکان، فجر سپاسی و نفت مسجد سلیمان 4 تیمی هستند که شانه به شانه هم در صدر جدول حرکت می کنند و حاضر نیستند که جای خود را برای صعود از دست بدهند. به غیر از فجر سپاسی که در هفته بیست و هشتم بازی اش مقابل استقلال ملاثانی انجام نشد، خیبردر یک بازی دراماتیک موفق شد، برنده از میدان بیرون بیاید ولی دوتیم چادرملو و نفت مسجد سلیمان برابر حریفانشان متوقف شدند تا هم از صدر جدول بیشتر فاصله بگیرند و هم اینکه رقابت بین این دو تیم و فجر برای صعود به لیگ برترفشرده تر از قبل شود.

خیبرخرم آباد صدرنشین که در خانه میزبان تیم ته جدولی دریای بابل بود موفق شد در یک بازی پرگل و دراماتیک با نتیجه 4 بر3 به برتری برسد و جایگاهش رادر صدر جدل محکم تر از قبل کند خصوصا اینکه مدعیان پشت سر او متوقف شدند. خیبر خرم‌آباد که در دقیقه 3+90 به گل برتری دست یافت و 64 امتیازی شد و با اختلافی هفت امتیازی نسبت به رتبه دوم صدرنشین ماند.دریای بابل هم با این شکست در رتبه شانزدهم باقی ماند تا برای بقا به دنبال امتیازات لازم در 6 بازی پایانی باشد.

چادرملو تیم دوم جدول در خانه میزبان تیم سخت کوش نفت و گاز گچساران بود. شاگردان اخباری برای اینکه درکورس باقی بمانند و جایگاه دوم را از دست ندهند باید نفت و گاز را شکست می دادند اما در یک بازی پربرخود به تساوی بدون گل تن دادند تا جایگاهشان در رتبه دوم متزلزل شود. نفت و گاز هم با این تساوی در میانه جدول باقی ماند.

نفت مسجد سلیمان هم در تبریز مهمان تیم مس سونگون بود که به نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک دست پیدا نکرد تا کماکان با 54 امتیاز در رتبه چهارم باقی بماند. نفت بهترین فرصت را داشت تا با توقف چادر ملو وبرکزار نشدن بازی فجر به رتبه سوم برسد و در یک قدمی تیم دوم جدول چادرملو قرار بگیرد. اما حالا فاصله این تیم با تیم دوم دوم جدول 3 امتیاز است که بازهم شانس دارد این فاصله را در هفته ای آتی جبران کند.

اما در این هفته و در حالی که تیم های دوم و چهارم متوقف شده بودند فجر رتبه سومی در اهواز این شانس را داشت تا با شکست دادن استقلال آبی پوش ملاثانی به رتبه دوم برسد ولی بازی این تیم مقابل حریف خوزستانی که قرار بود در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود به دلیل عدم موافقت باشگاه استقلال خوزستان با برگزاری بازی در این استادیوم لغو شد! البته شنیدهمی شود چون مشکل از تیم خوزستانی بوده این بازی با حکم کمیته انضباطی نتیجه این بازی 3 بر صفربه سود فجر اعلام خواهد شد. به این ترتیب به رتبه دو خواهد رسید و 58 امتیازی می شود.

رقابت درانتهای جدول هم مثل صدر بسیار تنکاتنگ و فشرده دنبال می شود و 4 تیم برای با سختدر رقابت هستند تا به لیگ سته دوم نروند. خوشه طلایی با 15 امتیاز در انتهای جدول قراردارد و باید این تیم را با توجه به فاصله امتیازی با منطقه بقا سقوط کننده بدانیم. اما 4 تیم داماش گیلانیان، دریای بابل، شاهین بندر عامری و شهرداری آستارا برای بقا باهم رقابت سختی دارند که در ان بین دو تم شاهین بندرعامری و شهرداری آستارا اوضاع بهتری دارند.

خوشه طلایی ساوه با 15 امتیاز، در قعر جدول جای گرفته است و تیم‌های دریا کاسپین بابل و داماش گیلان با 22 و 20 امتیاز، رده‌های شانزدهم و هفدهم را به خود اختصاص داده‌اند. شاهین بندر عامری 23 امتیاز دارد و شهرداری آستارا هم 24 امتیازی است.

در این بین داماش در این هفته فرصت داشت که از جمع 3 تیم سقوط کننده جدا شود ولی در تهران به آریو اسلامشهر باخت. شاهین بندر عامری و شهرداری آستاراهم در یک بازی 6 امتیازی در بوشهر به مصاف هم رفتند که به نتیجه تساوی رضایت دادند تا هر دوتیم کماکان خطر سقوط را بیش از پیش حس کنند. خوشه طلایی هم که در قعر جدول قرارداشت با نتیجه سه بر صفر مغلوب مس شهر بابک شد تا یک قدم دیگر به لیگ دسته دوم نزدیکتر از قبل شود.

نتایح کامل هفته بیست و هشتم لیگ دسته یک

آریو اسلامشهر 2 - داماش گیلان صفر

خیبر خرم‌آباد 4 - دریا کاسپین بابل 3

مس سونگون ورزقان یک - نفت مسجدسلیمان یک

مس شهر بابک 3 - خوشه طلایی ساوه صفر

چادرملوی اردکان صفر - نفت و گاز گچساران صفر

پارس جنوبی جم 2 - سایپا یک

شهر راز شیراز یک - مس کرمان یک

شاهین بندرعامری صفر - شهرداری آستارا صفر

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #لیگ دسته یک باشگاه های ایران #خیبر خرم آباد
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها