ادامه باز نشدن بخت بسته پرسپولیس مقابل آلومینیوم
100327
این گربه سیاه ول‌کن نیست!
09 ارديبهشت 1403 11:50
سیدیاسر رضوی - گربه سیاه پرسپولیس این بار کار سرخ های پایتخت را در جام حذفی یکسره کرد و با حذف شاگردان اوسمار، رویای فتح جام را برای این تیم و سرمربی برزیلی آن در این رقابت از بین برد.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - گربه سیاه پرسپولیس این بار کار سرخ های پایتخت را در جام حذفی یکسره کرد و با حذف شاگردان اوسمار، رویای فتح جام را برای این تیم و سرمربی برزیلی آن در این رقابت از بین برد. فارغ از ضعف تاکتیکی پرسپولیس و اشتباهات محاسباتی اوسمار در این بازی که هربار پیش افتاد بازهم گل خورد تا در نهایت با ضربات پنالتی از گردونه این مسابقات حذف شود، گویا قرار نیست آلومینیوم پایش را از روی گلوی سرخپوشان پایتخت بردارد. تیمی که هم جام حذفی را از پرسپولیس گرفت و هم در لیگ با عملکردی که جلوی پرسپولیس داشت، یکی از موانع عقب ماندن این تیم از کورس قهرمانی به حساب می آید. به همین بهانه نگاهی به نکات این بازی داریم و عملکرد آلومینیوم که گویا با هر مربی و هر تغییری قرار است گربه سیاه پرسپولیس باقی بماند.

بازهم حذف از حذفی با آلومینیوم

به نظر می رسد بخت پرسپولیس قرار است در جام حذفی هر وقت به آلومینیوم بخورد، بسته باشد و این تیم خودش را از پیش بازنده بماند. دقیقا در بهار دو فصل پیش بود که آلومینیوم در مرحله یک چهارم نهایی با هدایت مهدی رحمتی در خانه پرسپولیس این تیم را شکست داد. اتفاقی که در این بازی در جام حذفی امسال هم تکرار شد و مثل آن موقع پرسپولیس از حریف مدام جلو افتاد اما بازهم شکست خورد و در نهایت حذف شد.

آماری که جلوی آلومینیوم رنگ باخت

یک نکته جالب در مورد پرسپولیس که از بازی های این تیم استخراج شده این بوده که در اکثر مسابقاتی که سرخ های پایتخت توانسته اند در دقایق ابتدایی گل نخست را به ثمر برسانند در نهایت برنده از زمین خارج شده اند. نکته ای که در تقابل با آلومینیوم برعکس بوده و نتیجه طور دیگری رقم خورده است. پرسپولیس در اولین تقابل دو تیم در لیگ بیستم، در دقایق ابتدایی توسط کمال کامیابی‌نیا از حریف پیش افتاد ولی در نهایت ۲ بر یک بازی را واگذار کرد و این اتفاق در ۲ تقابل دو تیم در جام حذفی تکرار شد.

دفاع پرسپولیس مغموم مقابل آلومینیوم

همان‌طور که در مطالب قبلی هم گفتیم، دیدار پرسپولیس با آلومینیوم برای اوسمار و حسینی به عنوان سرمربیان دو تیم نقش و اهمیتی دو چندان در ادامه روند تیم‌های‌شان داشت. اوسمار که تیم احیا شده اش بعد باخت مقابل آلومینیوم به عنوان مدعی لیگ بود در این بازی برای نزدیک شدن به فتح جام حذفی تیمش را آماده کرد و به دنبال انتقام از آلومینیوم بود و در سوی دیگر حسینی هم روند ناکامی های تیمش را می خواست در این مسابقه خاتمه دهد. جدالی که به نفع حسینی بود و فشارهای چند هفته ای تیمش بابت نتیجه نگیری را یک شبه سر پرسپولیس خالی کرد. پرسپولیس با آمار دفاعی ۵ کلین‌شیت متوالی در حالی به اراک رفت تا مقابل آلومینیوم قرار بگیرد که در سال‌های اخیر به آمار ممتاز دفاعی خودش متکی بوده و تقریبا از آخرین بازی که در یک بازی 4 گل خورده 7 سال می گذرد. جایی که پرسپولیس آخرین‌بار در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷، در دیداری که تعدادی از مهره‌های شاخص خود را در اختیار نداشت از الهلال عربستان ۴ گل خورد. اما نکته بعدی هم در مورد این تقابل به بیشترین گلی است که پرسپولیس از یک تیم خورده است. پرسپولیس در 4 فصلی که از حضور این تیم در لیگ برتر می گذرد در 10 تقابل (8 بار لیگ+ 2 بار حذفی) مجموعا 11 گل دریافت کرده و طبق آمار از هیچ تیمی در ادوار مختلف اینقدر گل نخورده است و جالب اینکه حالا از 7 گلی که پرسپولیس با اوسمار خورده، 5 گل آن سهم آلومینیوم بوده است.

به دانیال مقابل آلومینیوم نگویید پنالتی بزن

دانیال اسماعیلی‌فر و نگاهی به عملکرد او در زدن ضربات پنالتی نشان داده، بازیکن پنالتی زنی نیست. براساس آمار دانیال تا قبل دیدار پرسپولیس و آلومینیوم، ۴ پنالتی زده بود که ۲ پنالتی این بازیکن تنها گل شده بود و دو پنالتی را هم از دست داده بود. نکته جالب در مورد پنالتی زدن دنیال به دو فصل قبل بر م یگردد که در آن مقطع اسماعیلی فر در سپاهان بازی می کرد و از قرار زردهای نصف جهان مقابل آلومینیوم قرار گرفتند. مسابقه ای که سپاهان در این بازی مقابل آلومینیوم در ضربات پنالتی حذف شد و جالب اینکه دانیال پنالتی خودش را در تقابل با آلومینیوم از دست داد و این اتفاق حالا با لباس پرسپولیس هم برای او تکرار شد. پس نتیجه می گیریم به دانیال مقابل آلومینیوم نگویید پنالتی بزن.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #پرسپولیس #اوسمار لوس ویه‌را #آلومینیوم اراک #مجتبی حسینی #جام حذفی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها