هیچ تیمی در لیگ برتر از پیش بازنده نیست
100371
بزیک: تمدید با اوسمار؟ چرا که نه؟!
10 ارديبهشت 1403 11:38
ادموند بزیک مهاجم محبوب و سابق پرسپولیس گفت: به نظر من با توجه به اینکه اخیراً پرسپولیس جام حذفی را از دست داده و تمام انگیزه و تمرکزش برای قهرمانی در لیگ برتر است پس شانس تیم پرسپولیس را بیشتر می‌دانم. ناگفته نماند اگر تیم سپاهان را در بازی پیش رو شکست دهند، با کسب سه امتیاز مقابل این رقیب سرسخت مسیرش برای صدرنشینی هموارتر می‌شود و به فتح جام امیدوارتر.

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - با ادموند بزیک مهاجم محبوب و سابق پرسپولیس در مورد شرایط فوتبال مان و البته فوتبال اروپا به گفتگو نشستیم که خواندنش خالی از لطف نخواهد بود.

به عنوان اولین سوال، شرایط لیگ برتر خودمان را چطور می‌بینید و در ادامه کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد؟

به نظر من با توجه به اینکه اخیراً پرسپولیس جام حذفی را از دست داده و تمام انگیزه و تمرکزش برای قهرمانی در لیگ برتر است پس شانس تیم پرسپولیس را بیشتر می‌دانم ناگفته نماند اگر تیم سپاهان را در بازی پیش رو شکست دهند، با کسب سه امتیاز مقابل این رقیب سرسخت مسیرش برای صدرنشینی هموارتر می‌شود و به فتح جام امیدوارتر.

حالا که صحبت از جام حذفی شد به نظر شما علت ناکامی پرسپولیس در این جام و مقابل آلومینیوم چه بود ؟

حقیقتش هرچند که مربی تنها فرد تصمیم گیرنده بازی‌هاست و شرایط تیم و بازیکنان را می‌سنجد و شناخت بهتری دارد اما با همه این احوال از نظر من تایم تعویض‌ها زود بود و اگر دیرتر انجام می‌شد یا برخی از تعویضی ها در زمین می ماندند وضعیت بهتر می شد در مجموع پرسپولیس در فاز دفاعی مشکل داشت (هرچه در فاز هجومی موفق بود و چهار گل زد) و همین عامل هم باعث دردسر شد. ناگفته نماند که اینروزها رقابتها خیلی نزدیک شده و هیچ تیمی از پیش برنده نیست و همین آلومینیوم هم خیلی آماده و با انگیزه به میدان آمده بود...

غیبت بیرانوند در این دیدار چقدر در این شکست تاثیر داشت ؟

بیرانوند دروازه‌بان مسلماً پنالتی گیرتری بود و با وجود آمادگی گلر جوان ، حضور بیرانوند در این دیدار حداقل از لحاظ روحی، روانی تاثیرگذار بود و می‌توانست شرایط بهتری ایجاد کند.

نظرتان راجع به اوسمار چیست؟ به نظر شما با درنظرگرقتن عملکرد کلی اش، لایق تمدید قرارداد و ماندن با پرسپولیس در فصل جدید هست ؟

همانطور که می دانید اوسمار تا قبل از حضورش در پرسپولیس یک سرمربی رزومه داری نبوده و بیشتر کمک مربی بوده است ، ولی با مرور زمان نشان داد انتخاب درستی برای تیم بوده است چرا که شناخت کاملی به بازیکنان داشت و بلد بود با بازیکنانش چگونه رفتار کند. با وجود اینکه آقا یحیی زحمات زیادی برای تیم کشید ولی پس از او اوسمار هم موفق ظاهر شد و سبک بازی تیم را هم تغییر داد با اینحال عملکردش تا اینجا قابل قبول است، در مجموع می توان گفت چرا که نه؟! با این روند فعلی، بهتر است که از او در فصل آینده هم حمایت شود.

پدیده امسال لیگ برتر از نظر شما؟

معنی پدیده اینست که یک بازیکن کم نام و نشان در طول یک فصل تداوم داشته باشد و با موفقیت ادامه دار به یک بازیکن مطرح تبدیل شود و در این راه باثبات باشد، که از نظرم خدابنده لو شامل این شرایط میشود و او پدیده است، ضمنا اورونوف هم درخشان بوده.

نظر شما بعنوان یک مهاجم موفق در سالیان گذشته، راجع به طارمی و چالش خاص او در فصل جدید و سری آ ؟

خب طبیعتا او نسبت به گذشته پخته تر شده است . با اینکه لیگ جدید و تیم اینتر چالشی سخت برایش محسوب می شود ولی از آنجاییکه باتجربه تر شده می تواند آنجا هم موفق باشد.

به تیم ملی برسیم؛ راجع به جوانگرایی هایی که قرار است در آن رخ دهد صحبتی دارید؟

ببینید فوتبال ما هیچگاه نمی تواند کاملا به جوانگرایی روی بیاورد چرا که طرفداران صبوری زیادی ندارند و خیلی زود نتیجه می خواهند در حالیکه پروژه جوانگرایی مستلزم زمان کافی و نسبتا طولانی است پس از حوصله خیلی ها خارج است. ضمنا مدیران و مسولان هم بخاطر اینکه نگران جایگاه شان هستند بنابراین کمتر ریسک جوانگرایی را می پذیرند، در نهایت خیلی به انجام این داستان امیدی نیست!

و بالاخره به سراغ فوتبال اروپا و رقابتهای داغ اینروزهای لیگ قهرمانان برویم، پیش بینی شما از فینال و نهایتا قهرمان یوسی ال؟

احساس می کنم که قهرمان از دل بازی رئال و بایرن بیرون می آید، پیش بینی می کنم بایرن و پاریس فینال را برگزار کنند و سرانجام بایرن قهرمان شود.

راستی، ادموند بزیک چه موقع تصمیم دارد به سرمربی گری آنهم در سطح لیگ برترمان فکر کند؟ ضمنا پیشنهادی از تیم خاصی دارید؟

من فعلا در رده پایه ها و زیر ۱۵ سال مربیگری کرده و می کنم. واقعیتش وقتی کسی در رده های پایه کار کند دیگر به اصطلاح، کنده شدن از این سطح و رفتن به سطوح بزرگسال سخت می شود ولی در آینده تصمیمش را دارم، در مورد پیشنهاد از تیم های لیگ برتری هم خیر، فعلا پیشنهادی دریافت نکردم.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها