این تغییر نام شاید ملاحظه حقوقی نداشته باشد اما صحیح نیست
100415
دکتر وکیل کارشناس حقوقی: قطعا برند استقلال آسیب خواهد دید!
11 ارديبهشت 1403 12:18
با خاتمه ماجرای مالکیت سرخابی ها و رسیدن سهم استقلال به هلدینگ خلیج فارس، انگار قرار نیست مشکلات این دو تیم به پایان برسد. بعد از شوخی یا جدی عضو شورای شهر مشهد به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره بانک شهر که پیشنهاد انتقال پرسپولیس به این تیم را داد حالا ماجرای عوض شدن نام استقلال و اضافه شدن عبارت خلیج فارس به ادامه اسم آن حسابی ماجراساز شده است.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - با خاتمه ماجرای مالکیت سرخابی ها و رسیدن سهم استقلال به هلدینگ خلیج فارس، انگار قرار نیست مشکلات این دو تیم به پایان برسد. بعد از شوخی یا جدی عضو شورای شهر مشهد به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره بانک شهر که پیشنهاد انتقال پرسپولیس به این تیم را داد حالا ماجرای عوض شدن نام استقلال و اضافه شدن عبارت خلیج فارس به ادامه اسم آن حسابی ماجراساز شده است.

موضوعی که شاید در شکل ظاهری آن حق طبیعی یک مالک باشد اما قانون تجارت و اعتبار یک برند موضوعی است که شاید به آن توجه ویژه ای از سوی صاحبان این هلدینگ و مالک جدید آبی های پایتخت به آن نشده باشد. به همین خاطر با امیرساعد وکیل، حقوقدان فوتبالی کشورمان که سابقه همکاری با باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال را در پرونده های زیادی برعهده داشته، داشتیم و او در این خصوص گفت: «من هم در خبرها دیدم که قرار است نام استقلال دستخوش تغییر شود و مباحثی از جمله اینکه ما شاید با کشورهای عربی که به شکلی غیرقانونی و غیرموجه به عبارت خلیج فارس این نگین همیشگی ایران اسلامی توجه ندارند و به جای آن از عبارت جعلی «خلیج ع.ر.ب.ی» استفاده می کنند، دچار مشکل شویم، مطرح شد.در این زمینه به نظر نمی رسد مشکلی داشته باشیم اما بحث اصلی در موضوع ثبت این نام در شرکت ثبت شرکتهاست که باید یکسری ملاحظات در نظر گرفته شود. استقلال یک نام قدیمی است که قدمت این نام مربوط به چندین دهه بوده که پشتوانه عظیمی را با خود یدک می‌کشد. تیمی ریشه‌دار که جزو اعتبار فوتبال ایران است. در این مساله شکی نیست که خلیج فارس برای هر ایرانی یک موضوع مهم است اما به نظرم با این تغییر استقلال را از خواستگاه اولیه‌اش یعنی پایتخت دور کرده ایم و این تلقی به وجود خواهد امد که این تیم مربوط به جنوب ایران است.

این حقوقدان ورزشی در ادامه گفت: همان طور که گفتم این اتفاق از نظر حقوقی ملاحظه ای ندارد، اما این اتفاق به اعتبار این باشگاه که جزوی از اعتبار ورزش ایران است، آسیب خواهد زد. برند استقلال یک برند تجاری است و با این کار به جای احیای این برند آن را معیوب و دچار نقص خواهیم کرد. پس بازهم تاکید می کنم نام خلیج فارس یک اهمیت ملی برای هر ایرانی است و هیچکس با ان منافاتی ندارد؛ اما در این مقطع بحث یک برند و یک اعتبار ورزش ایران به نام استقلال مطرح است که به نظر من با این کار به آن آسیب جدی خواهد زد.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #پرسپولیس #استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها